sábado, 21 de janeiro de 2017

Gloomy Sunday


“..My heart will never hope for a new spring again
My tears and my sorrows are all in vain
People are heartless, greedy and wicked... 

Love has died!

The world has come to its end, hope has ceased to have a meaning
Cities are being wiped out, shrapnel is making music
Meadows are coloured red with human blood
There are dead people on the streets everywhere
I will say another quiet prayer:
People are sinners, Lord, they make mistakes..”

Rezso Seress
















e no banheiro
eu olhei 
abismei 
o segredo 
paredes em 
fluxos 
gigantescos 
chãos 
flutuando 
vida 
em pico 
de roda 
gigante 

embriagada em pó 
overdose 
irremediável 
sentidos 
se adormecem 
não sinto 
nada
sofrimento...
me.u..
oquidão 
plena
surtos 
sequenciados 

sentidos 
exau
ridos

emulados
em.podridão
essa 
escuridão 
me cerca 
não há fugas 
caço 
leoa 
em sangria 
saídas ao subsolo 
em busca 
da velha luz 
que me disseram 
no velho bom 
testemunho 
que 
um dia 
aparece 
no 
fim 
do 
túnel 

indiferença 
a morte suspira 
espera 

não captastes 
as cinzas em 
meus olhos? 
a linha fina 
que me segura 
na borda 
do 
precipício?
me suicido 
em vida
silenciosa 
naquela paisagem de sol 
pra quebrar com 
a farsa 
dos dias claros 
deste domingo
lúgubre 
Vége a világnak!


pintura de Miguel Sanz Romero

Nenhum comentário:

Postar um comentário